Jeugdviscursus 2024

Jeugdviscursus 2024.

Op woensdagavond 22 mei 2024, zijn we weer begonnen met onze jaarlijkse jeugdviscursus. Op deze avond mochten we 23 kinderen verwelkomen. Verdeeld over twee groepen, jeugd tot 12 jaar, en de jeugd van 12 tot 17 jaar. Op de 1e avond was het prima weer. Alleen liet de vis het een beetje afweten. De winnaar op deze avond bij de groep tot 12 jaar werd; Gyon Mulders, met 45 cm vis. Op de 2e plaats eindigde Devano Trip met 31 cm vis. En op de 3e plaats eindigde Lucas Berkel met 26 cm aan vis.

Bij de groep van 12 tot 17 jaar ging de 1e plaats naar Wesley Kappert, met 111 cm vis. Op de 2e plaats eindigde Stephan Krol met 68 cm en 3e werd deze avond Lars Kenkhuis met 29 cm vis.

De 2e avond vond plaats op woensdag 29 mei. Het was deze avond wel fris, wat de vangsten niet ten goede kwamen. Toch werd er regelmatig nog wel een visje gevangen. Op deze avond werd bij de jongste deelnemertjes Kevin Nijveld 1e met 43 cm vis. Op de 2e plaats eindigden Quinten Tilburg met 26 cm vis en als 3e eindigde deze avond Isabella Krol met 21 cm aan vis. Bij de jongeren van 12 tot 17 jaar, was de 1e plaats voor Max Hendriks met 54 cm aan vis. Op de 2e plaats eindigde Naomi Nijveld met 32 cm vis en de 3e plaats ging deze avond naar Britt Haarkamp met 31 cm aan vis.

De 3e avond werd gevist op woensdag 5 juni. Op deze avond was het wederom droog weer. Wel stond er een straf windje over het water. Op deze avond ging de 1e plaats van de jongste deelnemertjes naar Isabella Krol met 57 cm vis. Op de 2e plaats eindigde Kevin Nijveld met 49 cm vis. De 3e plaats was voor Rik Leurink met 46 cm vis Bij de oudere groep eindigde als 1e Wesley Kappert met 121 cm vis. Als 2e eindigde Britt Haarkamp met 64 cm vis en 3e in de rij werd Lars Kenkhuis met 56 cm aan vis.

De 4e avond stond in het teken van onze koppelwedstrijd. Deze vond plaats op woensdag 12 juni. Op deze avond bleek het aantal deelnemers onze verwachting ver te overtreffen. Zelf waren we al aan het filosoferen geweest van hoeveel deelnemers zullen er komen. We hadden de teller op 15 koppels gezet, deze werd dus ruim overtroffen met een deelname van 22 koppels. Dat is natuurlijk heel mooi, zo’n goede opkomst. Op een klein buitje na, was het de verdere avond droog en kon men er goed zitten. De uitslag van de wedstrijd was als volgt; Op de 1e plaats eindigden Stein en Andre Haarkamp met 141 cm aan vis Op de 2e plaats eindigden Britt en Christa Haarkamp met 128 cm vis.
En 3e werden Quinten Tilburg en Stephan Krol met 123 cm aan vis. De 4e plaats was voor Carmen en Nick Reisman met 121 cm vis. Op de 5e plaats eindigden Martin Hendriks en Wesley Brunnekreeft met 114 cm vis.
De 5e wedstrijd vond plaats op woensdag 9 juni. Wederom was het op deze avond droog. Op deze avond was er ook weer een goede opkomst, om met elkaar de strijd aan te gaan. Als 1e eindigde, Steyn Haarkamp met 89 cm vis. Op de 2e plaats kwam Sepp Oude Meilink met 72 cm vis. Als 3e eindigde Kevin Nijveld met 70 cm vis. Bij de oudere groep werd, Britt Haarkamp 1e met 116 cm vis. Op de 2e plaats eindigde Lars Kenkhuis, met 116 cm vis en de 3e plaats was voor Wesley Kappert met 27 cm vis.
Op woensdag 26 juni vond alweer de laatste avond van de jeugdviscursus plaats. Zoals was voorspeld zou dit ook weer een mooie droge avond worden, wat gelukkig ook uitkwam. Bij sommigen kostte het nog wel een paar zweetdruppelsom een visje te vangen. Toch viel de visvangst gezien de hitte nog geenszins tegen. Bij de groep tot 12 jaar werd deze avond de wedstrijd gewonnen door Cas Haarkamp met 125 cm vis. Als 2e eindigde Sepp Oude Meilink met 110 cm vis. En als 3e eindigde Rik Leurink met 53 cm vis. Bij de jeugd van 12 tot 17 jaar was de 1e plaats voor Britt Haarkamp met 184 cm vis. Op de 2e plaats eindigde Martin Hendriks met 37 cm vis en de 3e plek ging naar Lars Kenkhuis.

De eindstand na zes avonden strijden is de stand als volgt; bij de jeugd tot 12 jaar was de 1e plek voor Sepp Oude Meilink met 208 cm vis. Hier eindigde als 2e Cas Haarkamp met 200 cm vis en als 3e eindigde Kevin Nijveld met 198 cm vis. Bij de jeugd van 12 tot 17 jaar was de 1e plaats voor een dame, Britt Haarkamp won met 443 cm vis, Op de 2e plaats eindigde Wesley Kappert met 293 cm vis en de 3e plaats ging naar Lars Kenkhuis met, 223 cm vis.
Bij deze willen wij iedereen bedanken voor hun inzet. Zonder onze vrijwilligers zou het niet zo mooi verlopen. Tot volgend jaar, en een plezierige vakantie gewenst, met veel vis plezier.

De Jeugdleiders