Uitslag jeugdviscursus 2023

Op woensdag 24 mei was onze eerste avond van de jeugdviscursus. Wij als organisatie hadden besloten om de kinderen op deze eerste avond de beginselen van het vissen bij te brengen. Het was een mager begin met slechts tien kinderen. Naarmate de avonden vorderden werd het animo steeds groter.

Er was voor ons gelukkig genoeg deelname om twee groepen te kunnen maken, uit jeugd tot 11 jaar en van 12 tot 17 jaar. Bij de jeugd tot 11 jaar was Joep Stamsnijder op 31 mei winnaar met 82 cm aan vis.
Op 7 juni ging de 1e plaats naar Stephan Krol met 52 centimeter.
Op 21 juni was de eerste plaats voor Cas Haarkamp met 104 centimeter.
Op 28 juni ging de eerste plaats naar Luuk Kroeze met 218 centimeter.

Aan het einde van alle wedstrijden was de einduitslag als volgt; op de 1e plaats eindigde Luuk Kroeze met in totaal 218 centimeter aan vis, 2e werd Cas Haarkamp met 175 centimeter en de derde plaats ging naar Steyn Haarkamp met 106 centimeter.

Verrassend was de opkomst bij de groep van de 12 tot 17-jarigen. Er was ruim voldoende deelname om onderling wedstrijden te houden.
De eerste wedstrijd op 31 mei werd Sylvannio Winkelman winnaar met 68 centimeter aan vis.
Bij de wedstrijd op 7 juni werd Diemo Kreuning winnaar met 27 centimeter.
Op 21 juni ging de 1e plaats naar Robin Velthuis met 103 centimeter.
Op 28 juni was de eer om op de eerste plaats te eindigen voor Robin Oude Velthuis met 116 centimeter.

Na alle avonden gevist te hebben was de einduitslag als volgt; 1e werd Robin Oude Velthuis met 255 centimeter aan vis. Op de tweede plaats eindigde Sylvannio Winkelman met 185 centimeter aan vis. De derde plaats werd opgeëist door Ali Alsukdibi met 140 centimeter aan vis.

Bij de dames totaal, was de 1e plek voor Naomi Nijveld met 92 centimeter aan vis. Tweede was Britt Haarkamp met 81 centimeter aan vis. Op de derde plaats eindigde Evelien Schaddenhorst met 78 centimeter aan vis.

Bij de koppelwedstrijd op 14 juni waren er elf koppels aanwezig. Iedereen probeerde zoveel mogelijk visjes te vangen om op de eerste plaats te eindigen. Aan het eind van de avond kon ook hier de stand worden opgemaakt.  De eerste plaats voor Crista en Cas Haarkamp. Op de tweede plaats eindigden Wesley Kappert en Frank Tijhof. Als derde kwam uit de bus Opa en Stijn Haarkamp.

Langs deze weg willen wij iedereen bedanken, de deelnemers voor hun inzet, de sponsoren voor hun giften en alle vrijwilligers voor zijn of haar bijdrage op welke en manier dan ook.

Vriendelijke Groet. Een fijne vakantie en veel visplezier, namens de organisatie.