Toelichting alg. ledenvergadering

TOELICHTING op diverse agendapunten van de op donderdag, 25 mei 2023
te houden Algemene Ledenvergadering.

Punt 2. De notulen van de Algemene Ledenvergadering van 12 mei 2022 wordt op de vergadering uitgereikt en zijn ook te vinden en te downloaden vanaf onze website.
Punt 5. Het jaarverslag van de secretaris over 2022 wordt op de vergadering uitgereikt en zijn ook te vinden en te downloaden vanaf onze website. .
Punt 6. Het financiële verslag over 2022 wordt op de vergadering uitgereikt.
Punt 8. De begroting voor het jaar 2023 wordt op de vergadering uitgereikt.
Punt 9. De prijswinnaars van de wedstrijden 2022 zijn:

Winnaars zomerwedstrijden 2022 zijn:
1. N. Wiggers met 59 punten; 2. G. Wiggers 56 punten;
3. B.G. Nijenhuis met 55 punten; 4. J. Wiggers met 53 punten;
5. R. Meenderink 23 punten.

De prijswinnaars van de Extra wedstrijden 2022 zijn:
1. N. Wiggers met 59 punten; 2. B. G. Nijenhuis met 54 punten;
3. R. Meenderink met 53 punten; 4. J. Wiggers met 50 punten;
5. G. Wiggers met 50 punten.

De prijswinnaars van de Vijverwedstrijden 2022 zijn:
1. N. Wiggers met 44 punten; 2. G. Wiggers met 43 punten;
3. R. Meenderink met 40 punten; 4. J. Wiggers met 37 punten;
5. B.G. Nijenhuis 37 punten.

Punt 10. Reglementair aftredend is de penningmeester, de heer R. van Oosterwijk en de wedstrijdleider de her R. Meenderink. De beide heren stellen zich weer herkiesbaar voor een
volgende periode van 3 jaar.
De heer A. Schaddenhorst heeft zich weer herkiesbaar gesteld voor de periode van een jaar.
Daarna beslist hij opnieuw voor een eenjarige periode.
Ingevolge art.1 van het Huishoudelijk Reglement kunnen tegenkandidaten door tenminste 10 leden van de vereniging, zeven dagen voor de te houden Algemene Ledenvergadering, dit schriftelijk aan de secretaris bekend worden gemaakt.
Deze zomer hebben zich 4 personen beschikbaar gesteld om het bestuur te gaan helpen. Dit zijn de heren; Kay Smit, Ruben Bremmer, Jorn Smit en Nick Oogink. Ze hebben al enkele bestuursvergaderingen meegedraaid. K. Smit gaat op termijn het secretariaat overnemen. De andere heren zorgen voor de website en leveren hand-en-spandiensten. Dit is een prettige ontwikkeling voor de vereniging.

Punt 11. De heer B. Bernds wordt eerste lid en de heer J. Smit wordt tweede lid. Reserve is de heer N. Oogink. Het bestuur stel voor een nieuwe reserve te benoemen.

Punt 12. Het bestuur stelt voor om de contributie voor het jaar 2024 gelijk te laten als 2023.
De contributie blijft dan als volgt:
a. de contributie voor senior leden vanaf 18 jaar blijft € 40,00
b. de contributie voor leden van 14 tot en met 17 jaar, 65-plussers, echtgenotes van
leden en voor leden die alleen maar een uitkering hebben blijft € 36,00
c. de contributie voor de jeugdleden met Vispas te handhaven op € 12,00.
d. De contributie voor de sub leden handhaven op € 18,00,--
Het inschrijfgeld voor de senioren blijft € 4.00 en voor de junioren € 1,00.
Seniorleden die ons hebben gemachtigd krijgen een korting van € 2,-- op het
lidmaatschap. De jeugdleden krijgen bij machtiging € 1,-- korting.
Voor het jaar 2023 blijft de contributie ongewijzigd.

Punt 13. Het wedstrijdschema zit bij in de Vispas en vergunningen. Het bestuur stelt voor om de hengelkeuze vrij te laten.
Puntentelling: Er wordt in 2023 alleen punten gegeven voor het totale gewicht van de gevangen vis.