Toelichting agenda alg. ledenvergadering

TOELICHTING op diverse agendapunten van de op donderdag, 23 mei 2019, te houden Algemene Ledenvergadering.

Punt 2.   De notulen van de Algemene Ledenvergadering van 24 mei 2018 wordt op de vergadering                                          uitgereikt en is ook te vinden en te downloden vanaf onze website.

Punt 5.    Het jaarverslag van de secretaris over 2018 wordt op de vergadering uitgereikt en is

ook te vinden en te downloden vanaf onze website. .

Punt 6.    Het financiële verslag over 2018 wordt op de vergadering uitgereikt.

Punt 8.    De begroting voor het jaar 2019 wordt op de vergadering uitgereikt.

Punt 9.    De prijswinnaars van de verlengde Zomercompetitie 2018 zijn:

1.   N. Wiggers met 240 punten

2.   G. Wiggers met 232 punten;

3.   R. Meenderink met 227 punten 4.   J. H. Noltus met 214 punten
5.   D. Stundebeek 214 punten 6.   B. Bernds met 210 punten
7.   B. G. Nijenhuis met 208 punten

De prijswinnaars van de Vijverwedstrijden 2018 zijn:

1.   B.G. Nijenhuis met 72 punten; 2.   N. Wiggers met 71 punten;
3.   G.Wiggers met 71 punten;  4.   R. Meenderink met 70 punten;
5.   J.H. Noltus met 47 punten; 6.   D. Stundebeek met 42 punten.

Punt 10.   Reglementair aftredend is de secretaris, de heer B.G. Nijenhuis en de alg. adjunct en leider

Jeugdviscursus de heer J. Bruins. De beide heren stellen zich weer herkiesbaar voor een                                              volgende periode van 3 jaar. Alg. adjunct, tevens lid van de Beheercommissie, de heer  A.                                             Schaddenhorst heeft zich weer herkiesbaar gesteld voor de periode van een jaar.

Daarna beslist hij opnieuw voor een eenjarige periode.

Ingevolge art.1 van het Huishoudelijk Reglement kunnen tegenkandidaten door tenminste 10 leden van de vereniging, zeven dagen voor de te houden Algemene Ledenvergadering, dit schriftelijk aan de secretaris bekend worden gemaakt.

Punt 11.    De heer K. Smit is aftredend.  De heer  R. Bremmer wordt eerste lid en de heer

1. Hilberink wordt tweede lid. Het bestuur stelt voor een nieuw derde lid als reserve te benoemen.

Punt 12.   Het bestuur stelt voor om de contributie voor het jaar 2020 te laten zoals het nu is.

De contributie is dan als volgt :

1. de contributie voor seniorleden vanaf 18 jaar te handhaven op  € 38,50.
  2. de contributie voor leden van 14 t/m 17 jaar, 65 plussers, echtgenotes van leden en voor leden die alleen maar een uitkering hebben te handhaven op  € 34,50.
  3. de contributie voor de jeugdleden met VISpas te handhaven op € 12,00 Het inschrijfgeld voor de senioren blijft € 4.00 en voor de junioren € 1,00. Seniorleden die ons hebben gemachtigd krijgen een korting van € 2,-- op het lidmaatschap. De jeugdleden krijgen bij machtiging € 1,-- korting.

Punt 13.      Het wedstrijdschema en reglement zitten in de voorjaars mededelingen 2019. Het  bestuur stelt voor om de hengelkeuze vrij te laten bij de verlengde zomer-competitie. Puntentelling: Er wordt in 2019 alleen punten gegeven voor het totale gewicht van de gevangen vis.