Toelichting agenda alg. ledenvergadering

TOELICHTING op diverse agendapunten van de op donderdag, 24 mei 2018, te houden Algemene Ledenvergadering.

Punt 2.   De notulen van de Algemene Ledenvergadering van 11 mei 2017 werden opgenomen

in  de Najaarsmededelingen van 2017 en staat ook op onze website.

Punt 5.    Het jaarverslag van de secretaris over 2017 wordt op de vergadering uitgereikt en is

ook te vinden  op onze website.

Punt 6.    Het financiële verslag over 2017 wordt op de vergadering uitgereikt.

Punt 8.    De begroting voor het jaar 2018 wordt op de vergadering uitgereikt.

Punt 9.    De prijswinnaars van de verlengde Zomercompetitie 2017 zijn:

1.   R Meenderink met 288 punten;       2.  N. Wiggers met 277 punten;
  2. B.G. Nijenhuis met 272 punten;      4.  G. Wiggers met 270 punten;
  3. H. berkenbosch 246 punten;                             6.  D. Stundebeek met 220 punten;
  4.     B. Bernds met 199 punten;                                 8.  J. van Oene met 134 punten.
  5. J.H. Noltes met 129punten;                        10.  G. Huiskes met 62 punten.

De prijswinnaars van de Vijverwedstrijden 2017 zijn:

1. N. Wiggers mrt 73 punten;                   2. R. Meenderink met 70 punten;
  2. G.Wiggers met 68 punten;                  4. B.G.Nijenhuis met 68 punten;
  3.    D. Stundebeek met 68 punten.

Punt 10.  Reglementair aftredend is de voorzitter, de heer G.J.J. Wiggers en de alg. adjunct,

de heer F. Knol. De beide heren stellen zich weer herkiesbaar voor een volgende      periode van 3 jaar.  Alg. adjunct, tevens lid van de Beheercommissie, de heer  A. Schaddenhorst heeft zich weer herkiesbaar gesteld voor de periode van een jaar.

Daarna beslist hij opnieuw voor een eenjarige periode.

Ingevolge art.1 van het Huishoudelijk Reglement kunnen tegenkandidaten door tenminste 10 leden van de vereniging, zeven dagen voor de te houden Algemene Ledenvergadering, dit schriftelijk aan de secretaris bekend worden gemaakt.

Punt 11.   De heer P. Stobbe is aftredend.  De heer  K. Smit wordt eerste lid en de heer

1. Bremmer wordt tweede lid. Het bestuur stelt voor een nieuw derde lid als reserve te benoemen.

Punt 12.   Het bestuur stelt voor om de contributie voor het jaar 2019 zo te laten zoals het nu is.

De contributie is dan als volgt :

1. de contributie voor seniorleden vanaf 18 jaar te handhaven op  € 38,50.
  2. de contributie voor leden van 14 t/m 17 jaar, 65 plussers, echtgenotes van

leden en voor leden die alleen maar een uitkering hebben te handhaven op  € 34,50.

1. de contributie voor de jeugdleden met VISpas te handhaven op € 12,00

Het inschrijfgeld voor de senioren blijft € 4.00 en voor de junioren € 1,00.

Seniorleden die ons hebben gemachtigd krijgen een korting van € 2,-- op het lidmaatschap. De jeugdleden krijgen bij machtiging € 1,-- korting.

Punt 13.   Het wedstrijdschema en reglement zitten in de najaar mededelingen 2017

Het  bestuur stelt voor om de hengelkeuze vrij te laten bij de verlengde zomer-competitie.

Puntentelling: Er wordt in 2017 alleen punten gegeven voor het totale gewicht van de gevangen vis.