Uitslag Vecht tocht 2016

TOCHT OVERIJSSELSE VECHT

De tocht naar de Overijsselse Vecht bij Dalfsen zou worden gehouden op zaterdag 4 juni. Doordat het veel ha geregend en vooral in Duitsland, was er zoveel stroming op het water dat er bijna niet kon worden gevist. In overleg met de wedstrijdleider werd toen besloten om naar een ander water te gaan. Wij zijn toen gaan vissen in het Kanaal Almelo de Haandrik bij Bergentheim. Bij de Pallergaste was al een wedstrijd en konden hier dus niet zitten. Het was deze morgen redelijk weer, droog maar wel bewolking. Dus ik dacht wel goed visweer. De vis dacht er anders over. De deelnemers moesten goed hun best doen om een visje te vangen. Er werd deze morgen vier uur gevist, wat een lange zit is. Na de wedstrijd bleek dat iedere deelnemer vis had gevangen. De wedstrijd werd gewonnen door F. Knol met een brasem van 1.700 gram. Op de tweede plaats eindigde B.G. Nijenhuis met een vangst van 1.380 gram vis. De derde plaats was deze morgen voor K.v.d. Schoor met 380 gram vis. Deze wedstrijd wordt gesponsord door de firma Voorhuis uit Albergen waarvoor onze dank. De prijzen werden door de wedstrijdleider, de heer R. Meenderink bij de waterkant aan de winnaars uitgereikt.

Ben Nijenhuis